انتخاب اکسسوری چه نقشی در زیبایی استایل شما دارد؟

انتخاب اکسسوری

اکسسوری‌ها یکی از المان‌های مهم در استایل خانم است، اکسسوری‌ها در عین حال که می‌توانند جلوه خاصی به استایل‌تان بدهند ممکن است باعث شوند استایل‌تان بی‌نظم و یا بیش از حد شلوغ دیده شود. بنابراین انتخاب اکسسوری مناسب و ست کردن آن در استایل بسیار مهم است. در ادامه این مطلب از مجله آنلاین باران در خصوص نحوه ست کردن اکسسوری‌ها و تأثیر آن در استایل بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

اهمیت رنگ در انتخاب اکسسوری

لازم نیست تمام لباس‌ها و اکسسوری‌هایتان هم رنگ باشد! مگر اینکه شما استایل مونوکروم را انتخاب کرده باشید.

سعی کنید اکسسوری که انتخاب می‌کنید با یکی از لباس‌هایتان همخوانی داشته باشد، مثلا ا،گر برای یلدا لباس سبز و قرمز پوشیده‌اید، می‌توانید یک دستبند یا گوشواره‌ به رنگ سبز یا قرمز استفاده کنید. اما اگر لباس‌هایتان سفید و یا مشکی است، همه رنگ‌ها می‌توانند به سادگی با لباستان ست شوند.

همچنین می‌توانید برای این که استایل‌تان سرزنده‌ و شاداب باشد اکسسوری‌هایی به رنگ‌های بولد و شاد انتخاب کنید. به عنوان مثال با پیراهن سفیدتان یک کیف صورتی پررنگ انتخاب کنید و یا با لباس مشکی و کرم رنگتان، یک گردنبند فیروزه‌ای پررنگ استفاده کنید.

یکی دیگر از ترفند‌های انتخاب رنگ اکسسوری، انتخاب رنگ مکمل یا متضاد است. مثلاً اگر پیراهن آبی بر تن دارید می‌توانید آن را با اکسسوری‌های قرمز ست کنید.

اهمیت رنگ در انتخاب اکسسوری

اصل تعادل در انتخاب اکسسوری

اول با خود مشخص کنید که دوست دارید لباس‌هایتان در مرکز توجه باشد یا اکسسوری‌هایتان، اگر لباس‌های شلوغ و پر از طرح پوشیده‌اید بهتر است از اکسسوری‌های ساده استفاده کنید، چرا که انتخاب اکسسوری‌های شلوغ باعث ناهمانگی استایلتان خواهد شد.

در عین حال چنانچه لباس‌هایتان ساده و تک‌رنگ است می‌توانید از اکسسوری‌هایی پر زرق‌و‌برق و شلوغ استفاده کنید تا ظاهرتان جلوه‌ی مناسبی پیدا کند و استایل‌تان به تعادل برسد. مثلاً یک تیپ با کت شلوار مشکی و سفید، طالب یک اکسسوری پر زرق و برق و جلوه‌گر است تا استایلتان را درخشان کند.

لزوم هماهنگی استایل با اکسسوری

به استایلی که انتخاب کرده‌اید دقت کنید، اکسسوری‌های بوهو با استایل بوهو هماهنگ هستند و اکسسوری‌های ساده و مینیمال با استایل مینیمال؛ البته شما می‌توانید المان‌های مختلف از استایل‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید، اما باید در انتخاب و ترکیب المان‌هایتان محتاطانه عمل کنید.

برای مثال هرگز با یک تیپ مجلسی یک کیف اسپرت همراه نبرید! و به سراغ کیف‌های مجلسی و زیورآلات طلایی یا نقره‌ای بروید. اگر استایلی رسمی مناسب محل کار انتخاب کرده‌اید، بهتر است به سراغ اکسسوری‌هایی بروید که مینیمال و ساده هستند؛ به عنوان مثال یک گردنبند ساده و مینیمال نقره در ترکیب با بلوز و شلوار و کیف کوئیلتد استایلی بسیار شیک و رسمی برای جلسات شغلی است.

هماهنگی استایل با اکسسوری

چند نکته در خصوص انتخاب اکسسوری

زیورآلات جزو اکسسوری‌های پر تکرار در استایل خانم‌ها است. انواع زیورآلات چوبی، پارچه‌ای، فلزی، چرمی و … همگی جزو آن دسته از زیورآلاتی هستند که می‌توانید در زیباتر کردن استایل خود استفاده کنید.

اگر از عاشقان استایل‌های مینیمال هستید زیورآلات ظریف نقره و یا طلا می‌توانند جزء اولویت‌های شما در انتخاب اکسسوری باشند. یا اگر جزء افرادی هستید که به استایل بوهو علاقه‌مند هستید و زیورآلات شلوغ دوست دارید می‌توانید از انواع زیورآلات مسی، چرمی، نگین دار و یا مهره‌ای استفاده کنید.

گردنبند به عنوان یک اکسسوری همیشگی

از زمان‌های گذشته تا به امروز اکسسوری پر استفاده و مورد علاقه اکثر خانم‌ها گردنبند‌ها هستند. اما امروزه گردنبند‌ها شکل تازه‌ای به خود گرفته‌اند و آن نیز لایه لایه شدن آن‌ها است.

استفاده از گردنبند‌ها به صورت لایه‌ای یکی از استایل‌های ترند است. برای استفاده از این گردنبند‌ها به صورت لایه‌ای باید از گردنبند‌های کوتاه به سمت گردنبند‌های بلند بروید، همچنین بهتر است که گردنبند‌های بلند دارای مهره‌ها و نگین‌های درشت و گردنبند‌های کوتاه ظریف‌ باشند.

نکته دیگری که در انتخاب گردنبند باید در نظر داشته باشید، نوع یقه لباس‌تان است که بهتر است با گردنبندتان هماهنگ باشد. در غیر این صورت شکل و زیبایی لباس و گردنبند به چشم نخواهد آمد.

گردنبند به عنوان اکسسوری همیشگی

دستبند، یک اکسسوری جذاب

دستبند‌ها نیز مانند گردنبند‌ها اگر لایه‌ای استفاده شوند زیبایی و جلوه بیشتری خواهند داشت. در انتخاب دستبند‌ها آزادترانه می‌توانید عمل کنید، مثلاً ترکیب دستبند‌های مهره‌ای با چرمی و فلزی بسیار زیبا و باب میل خواهد بود. همچنین می‌توانید از چندین دستبند طلایی یا نقره‌ای در کنار هم استفاده کنید.

دستبند یک اکسسوری جذاب

انگشتر  راز شیک بودن دستان شما

در انتخاب انگشتر به شکل انگشتان توجه کنید. اگر انگشتانتان تپل و کوتاه هستند، بهتر است انگشتر‌هایی با رینگ ظریف و نگین کوچک انتخاب کنید و اگر انگشتانتان باریک و بلند هستند، رینگ‌های کلفت‌تر و نگین‌های درشت‌تر برای شما مناسب خواهند بود.

گوشواره مکمل استایل شما

گوشواره از جمله زیورآلاتی است که می‌تواند جلوه‌ی خاصی به چهره‌ شما بدهد و استایلتان را چندین برابر جذاب‌تر کند. از آنجایی که گوشواره مستقیماً بر چهره‌ی شما تأثیرگذار است، بهتر است هنگام انتخاب گوشواره به فرم صورت و رنگ مو و پوست‌تان توجه کنید.

به عنوان مثال اگر صورتی دایره‌ای و گرد دارید، گوشواره‌های چلچراغی، منگوله‌ای و دراز بر روی صورت‌تان جلوه‌ی بهتری دارند؛ یا اگر صورتی کشیده دارید گوشواره‌های درشت دایره‌ای و گرد به شما بیشتر می‌آید.

اکسسوری مکمل استایل

اکسسوری‌هایی که بهتر است حتماً آن‌ها را داشته باشید!

روسری یا شال ابریشمی

از بهترین اکسسوری‌هایی که می‌توانید در هر شرایطی از آن استفاده کنید، روسری یا شال‌های ابریشمی زیبایی صورت شما را بیشتر نمایان می‌کنند. این نوع اکسسوری‌ها هم مناسب استفاده برای یک قرار عاشقانه است و هم مناسب برای شرکت در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی؛ پس از ضروری‌ترین خرید‌ها برای خانم ایرانی یک شال یا روسری ابریشمی می‌باشد.

کمربند

از دیگر اکسسوری‌هایی که می‌تواند لباس‌هایتان را از تکراری بودن نجات دهد، کمربند‌ها هستند که با توجه به نوع لباستان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال روی یک پیراهن ساتن بستن یک کمربند ظریف زنجیری بسیار زیبا و مناسب است.

کیف

کیف‌ها هم جزو واجبات هستند که حتماً باید چند مدل از آن‌ها را داشته باشید. یک کیف به رنگ نود با تمامی استایل‌ها قابل ست کردن است و یک کیف با رنگ شاد می‌تواند تغییر اساسی در استایل مونوکروم شما ایجاد کند.

عینک

حتماً برای فصل‌های بهار و تابستان یک عینک با شیشه‌های رنگ روشن داشته باشید تا استایل تابستانی و بهاری شما تکمیل شود. عینک‌هایی با شیشه مشکی نیز مناسب استفاده در فصل زمستان است.

در حالی که ترند‌های رنگارنگ هر فصل وسوسه‌ای برای خرید صد‌ها نوع اکسسوری است، اما بهتر است به سراغ آیتم‌هایی بروید که ساده باشند تا بتوانید سال‌ها از آن در کنار استایل‌های مختلف خوداستفاده کنید. این لوازم جانبی به ظاهر کوچک تأثیر مستقیمی در استایل شما دارند، آن‌ها استایل شما را زیباتر می‌کند و حتی نقاط ضعف لباس و یا حتی اندام شما را نیز پوشش می‌دهند.

شما می توانید برای دیدن جدیدترین اکسسوری و لباس‌های برند ترک باکیفیت و قیمت مناسب به فروشگاه آنلاین باران سر بزنید و از تنوع محصولات لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

enemad-logo